2012. október 24.

A sikeres drámaíró titka, avagy a Szálinger-szabály


  • szerénység: „Az én irodalmi műveltségem sosem volt komoly.”
  • inventivitás: „Nem tudtam, hogy ez a műfaj nem van.”
  • elővigyázatosság: „A legnagyobb poénokat meg sem meri írni az ember.”
  • diplomatikusság:
Lőkös I.: Sok darabot írtál.
Szálinger B.: Nem írtam sok darabot.
  • sokoldalúság: „A történelem az egyetlen dolog, amihez értek.”
  • költői túlzás: „Magyarországon nincsenek 2-300 ezres városok kilószám, mint Erdélyben.”
  • magabiztosság: „Nem azt mondom, hogy szar, csak nem dráma.”
  • jó marketing: „Váradon kolozsvári, Kolozsváron magyarországi, Magyarországon meg erdélyi.”

Ha mégis megtalálnak…

A felkérést követő lépések:

1. Igent mondasz.
2. Beírod a google-be.
3. Megnézed a képeket.
4. S valahogy kialakul ez után.

„Az a szabály, hogy engem nem szabad cseszegetni, amíg írok, mert akkor összeomlok.”
„Az a szabály, hogy mindig kell csaj a darabba.”


Eredmény:

„Úgy rímel, mint a cölöpverő.”
„Trianon óta nem volt olyan magyarországi költő, aki a pályáját a határon túl kezdte.”
„Írtál egy gyönyörű szöveget, amiből aztán rengeteget kihúztak.”
„Miért nem írtál regényt?”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése