Az előadás helyszíne a Kalapos kávézó, egy kissé eldugott, barátságos, rokonszenves hely Udvarhely egyik utcájában. Betoppantam, hemzsegett a helyiség a közönségtől, és azoktól, akik véletlenszerűen váltak nézőkké, hiszen csupán egy kis kikapcsolódásra vágytak egy üveg hideg sör mellett. Meg is kapták, úgy a kikapcsolódást, mint a sört. A késő esti felolvasó színház fergeteges sikert aratott. A vicces beszólásokkal ellátott szöveg valami egészen mély mondanivalót rejtett magában. A szereposztás hibátlannak minősült, tetszett a karakterek váltakozása. Bizonyos helyzetek nagyon jól meg voltak oldva, nem technikailag, hanem színházilag. Itt gondolok a csetelésre, és az emotikonok használatára, melyeket egy színész testesített meg.
A Plazma 2, avagy
az Ovibrader, az előzőleg megrendezett Plazma második, mégis különálló részének
nevezhető. Az ugyancsak Tóth Árpád által rendezett Plazma felszínes humorral
ellátott, felszínes világa ötvöződött az Ovibrader kísérletével, melynek célja
a minél tovább nyújtani a felolvasószínház határait, hangzott el a
közönségtalálkozón. Kérdés, hogy meddig lehet elmélyülni egy szerepben, hogyan
tudnak a színészek egyesülni ezekkel a figurákkal. A kísérlet sikeres volt.
Felvetül a kérdés,
hogy egészséges-e túlzott szeretettel ellátni
a gyereket, folyamatosan aggodalmaskodni, ha már eleve nehezebb helyzetben van
a család. Ez alatt gondolok az egyedül álló anyukára, akinek senki sem segít
kisfia felnevelésében.
A helyenként már
betanult szöveg előnyös volt, mivel elősegítette a színészeket a szabad mozgás
lehetőségében. Egy adott pillanatban, a beleélés közepette, azon vettem észre
magam, hogy belecsöppenek egy új történetbe, a való világba, ahol a színész
kilép szerepéből és én a közönséget játszom épp. Ez pontosabban az a rész,
amikor a fiú, mint az önmagát játszó színész, felszólítja anyukáját, hogy habár
ez felolvasó színház, legyen szíves és figyeljen a szerepére.
Az előadás egy
hipotetikus életet mutat be, melyben elindít egy virtuális szálat. Észlelhetjük
az anyai szeretet kifejezésének hibás formáját.
Megfigyelhetjük
az egyedülálló szülők helyzetét. Rémálomszerű a történet, melynek végén
megkönnyebbülés felébredni belőle, és újra fiatalnak látni a kisfiút, Petit, aki
nem akar bárány lenni.
Nagy Andrea
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése